TUTORIAL: DIY Braçalet de roba i feliç dia de la MARE

Li he fet un regal a la meva mare per celebrar el dia de la mare, tot i que aquestes dates que venen marcades al calendari quasi que fan una mica de rabieta, a mi sempre em fa il·lusió preparar regals i detallets. No és més que una excusa per pensar en ella mentre fas una cosa amb el cor i desitjant que li agradi.

Li he fet un braçalet de roba, i de passada he aprofitat per fer un tutorial i amb l’excusa… me n’he fet un altre per mi! jiji

Jo he fet servir dues robes diferents… que són les sobres d’una samarreta que veureu ben aviat!

Doncs au, treieu els retallets que tingueu per casa i comencem!

Per fer el braçalet de tela només necessitem

material braçalet tela

Una vegada tenim tots els materials a punt només cal seguir els següents passos

primer pas braçalet de roba

  • Dibuixa la mida que vulguis que tingui el teu braçalet en un tros de paper. La mida habitual de la llargada és de 17 centímetres, però hi has de restar la mesura de la tanca, en el meu cas 2,5 centímetres, però com que hem de comptar que un tros de roba anirà per dins de la tanca, finalment he restat 2 centímetres en comptes de 2,5. D’amplada amb el tipus de tanca que he fet servir havia de medir 1 centímetre. Total 15×1 cm.
  • Dibuixa el patró que has fet a la roba, que ha d’estar doblegada i del revés. Després cus per les línies del dibuix però deixant un espai sense cosir, que és per on donarem la volta a la roba.

segon pas braçalet de roba

  • Amb l’ajuda d’uns tisores talla la roba que sobra del voltant de la costura, sobretot  a les cantonades.
  • Gira la roba perquè et quedi del dret. Jo faig servir un palet de menjar xinès, però qualsevol utensili primet et servirà.
  • Planxa els trossos de roba, farà que el braçalet quedi més ben acabat i et facilitarà el següent pas.
  • Cus amb punt amagat el trosset que ens ha quedat sense cosir.

tercer pas braçalet de roba

  • Posa les decoracions que vulguis que tingui el teu braçalet. Jo en aquest cas n’he passat una per la tela de sobre i una altra l’he cosit a la punta de tot quan he acabat.
  • Posa una mica de cola (la meva és en gel i va molt bé per aquestes cosetes petites) a la zona d’encaix de la tanca, i amb l’ajuda d’un escuradents reparteix-lo una mica.
  • Continuant ajudan-te amb l’escuradents entra les puntes de la roba al forat de la tanca.
  • Repeteix l’operació a l’altre costat.
  • Deixa que s’assequi.

Una vegada sec ja només et queda posar-te’l i lluir-lo, o regalar-lo a algú especial.

BRAÇALET DE ROBA FINAL

Com veieu el de la meva mare és una mica diferent; té les dues teles del amteix color i les dues rodones que veieu com a decoració s’enganxen amb la planxa.

BRAÇALET DE ROBA MAMA

Ben fàcil oi?

firmatt

Advertisements

4 thoughts on “TUTORIAL: DIY Braçalet de roba i feliç dia de la MARE

  1. apa apa apa!!! i què n’ha dit la mare de la senyoreta pots d’aquest regal? li ha agradat?
    a mi, sens dubte, molt! a lluir-lo amb molt d’orgull!

    Per cert, fer tutorials ja comença a ser nivell sènior eh!!!! ;P

  2. Molt bona idea i a sobre molt fàcil de fer!! Un detallet fet amb molt d’afecte per unas dones que s’ho mereixen tot! Molt bona setmana! ahh i desitjan veure la nova samarreta!!!:)

M'encanta llegir els teus comentaris!

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )