DIY: Estanteria amb Chalk Paint

Poc a poc vaig preparant l‘habitació de costura que tindré al nou pis on anirem a viure d’aquí uns mesos, i com que aprofito tots els mobles que vaig trobant, al final em trobo que cada un és d’un color diferent i no queden gens bé en un mateix espai! Però això té fàcil solució (o això em pensava jeje), un pot de pintura i a tunejar mobles s’ha dit!

I res, amb aquesta intenció al cap és com he conegut què és la Chalk Paint, bàsicament una pintura feta a base de guix i que diuen que va ideal per donar un toc Shabby Chic o vintage als mobles. Hi ha una marca molt coneguda, que és l’Annie Sloan, i la que jo he fet servir (bàsicament perquè és el que m’ha estat més fàcil de trobar per aquí a prop) que es diu Fleur.

estanteria ok2 copia

La tècnica és molt senzilla, doncs en teoria no cal posar imprimació, a no ser que sigui una superfície complicada com melamina o alguna cosa així, que no era el cas, per tant només he hagut de fer una capa de pintura blanca i una altra (o dues) del color de sobre, en aquest cas, lila, rosa o turquesa. Després una vegada està sec cal lijar una mica per donar-li l’aire desgastat i que surti el blanc de sota i ja ho tens!

La meva experiència ha estat que els colors clarets han quedat molt millor que el rosa més fort… que no m’agrada gens com ha quedat, per moltes capes que li he donat! D’altra banda, al principi vaig cometre l’error de voler que quedés tot ben lliset i sense imperfeccions… ERROR! és la gràcia, doncs les betes i línies que queden li donen l’aire vintage que busques amb aquest tipus de pinutra, pero vaja, crec que he superat la prova! A més la pobra estanteria tampoc ha d’anar al mig del menjador jiji que com aquell qui diu només la veuré jo, i quan estigui plena de trastos segur q em sembla moníssima.

Us deixo unes quantes fotos del procés:

estanteria chalk paint collage

Les fotos estan fetes amb el mòbil i la veritat és que no s’aprecia massa el detall que té tot plegat, però esperi que us en feu una idea. Quan tingui l’habitació tota ben col·locada li torno a fer fotos com cal 😉

He combinat la pintura amb el decoupage, forrant els dos costats de l’estanteria de tovallons de paper. No les tenia totes amb mi, però al final m’agrada com ha quedat! Crec que només em falta practicar una mica, però això no serà problema, perquè ara moble que veig acte seguit que penso….de quin color el pinto?! crec que se m’ha despertat el monstre de la Chalk Paint jejeje

Estigueu atentes a les properes transformacions amb aquesta pintura… hauré de gastar els pots que tinc per casa no?

Espero que tingueu un feliç dilluns, doncs si la següent frase té raó més val que comencem avui mateix!

dilluns

firmatt

4 thoughts on “DIY: Estanteria amb Chalk Paint

  1. doncs perquè ho has dit tu que el rosa fosc no queda tant bé, pq sino a primer cop de vista i vist en general jo no n’he fet diferència. sí que després al llegir-ho també et donc la raó 🙂 no l’omplis, que sino no es veurà lu xula q es!

M'encanta llegir els teus comentaris!

