DIY: Taules amb bobines

Que es porta el reciclatge no és cap novetat, i entre els palets, els pots i les llaunes sembla que tinguem diògenes! Però què hi farem, una vegada més he pogut convèncer al Sr. Pots perquè m’aconseguís en aquest cas un parell de bobines de cable per aprofitar-les i pode’ls-hi donar una altra vida.

portada

La tauleta que teníem davant de la tele estava força atrotinada, i amb l’excusa vaig pensar que era el moment per intentar el que feia temps em rondava pel cap; fer una taula utilitzant una bobina de cable.

Veureu que tot plegat és molt senzill, però us faig 4 ratlles dels passos perquè us acabeu de decidir.

bobines2

Primer de tot evidentment cal trobar la bobina en qüestió. Les que em va portar el Sr. Pots no eren les típiques que són totes de fusta, sinó que la part del mig és de plàstic.

Només veure-ho ja vaig intuir que això podria ser un problema, però jo, que sóc molt tossuda, vaig continuar amb el pla inicial, que era pintar tota la bobina.

bobines3

Volia donar una capa blanca a sota i després la de color a sobre, però veient que tot plegat era un desastre se’m va il·luminar la bombeta i vaig decidir posar en marxa el pla B; en comptes de pintar la part del mig la forraria de tela!

DSC_0102

Vaig utilitzar una cola de làtex (la vaig comprar al lloc on es compren les pintures de la paret de tota la vida). Primer es posa una capa de cola i després es col·loca la tela a sobre, tallada a la mida que necessitis. Tarda unes 24 hores en assecar-se, per tant tens marge de sobres per rectificar i fer marxar les possibles arrugues que t’hagin quedat.

verda

Com que els mobles del menjador són també un reciclatge i estan de color verd i marró, ho vaig tenir fàcil. Un tros de tela de farcell verd i un de marró, i per pintar la part de sobre també vaig combinar els dos colors (i una mica de groc perquè anava curta de verd i marró, o sigui que vaig preferir gastar el groc en la part que no es veu). Una vegada més vaig fer servir Chalk Paint de la marca Fleur per aquest pas.

taulesbobines

Perquè quedés més rústic vaig fer primer una capa de pintura blanca, i quan ho vaig tenir tot pintat i sec vaig passar-hi la lija.

Ara tinc el dubte de si posar-hi un vidre o un metracrilat a sobre perquè durin més i no se m’escolin les coses que hi deixo a sobre pels forats!

Fàcil no? us animeu a provar-ho?

Per cert! Fa uns dies que la Senyoreta Pots té FanPage al Facebook! Sempre havia renegat bastant d’aquesta xarxa social, però perquè no m’agrada explicar la vida per allà, ara, explicar les meves creacions DIY ja és un altre tema 😉 Podeu accedir-hi clicant al símbol de Facebook que hi ha a dalt de tot a la dreta o bé a través d’aquest link, estaré encantada de tenir el teu “me gusta”!

Gràcies per llegir-me i ens veiem dijous que us ensenyaré un altre modelet ben senzill però molt resultón!

firmatt

12 thoughts on “DIY: Taules amb bobines

  1. Ja m’imagino al Sr. Pots portant les bobines… com us ho vau fer?
    és curiós que a més n’has aconseguit de tamanys diferents, crec que això també li dóna un toc diferent i xulo. Del color/decoració no et dic massa perquè com et vaig dir quan les vaig veure: les trobo super originals!!!!
    Jo personalment sí que hi posaria el vidre, tant per protegir com per a l’hora de deixar-hi coses, que crec que és més pràctic, no?

    Molta sort amb l’aventura per les xarxes socials!

M'encanta llegir els teus comentaris!

