DIY: com fer sabó d’oli d’oliva

Fa un temps amb la Laia se’ns va acudir quedar per fer sabó… no en teniem ni idea de com es feia però quan això ha estat un impediment? Vam mirar i remirar per internet, informant-nos sobre si seria massa complicat, i home, s’ha de fer amb una mica d’amor però que potser no ho fem tot amb molt de carinyo? Doncs a fer sabó s’ha dit!

portada

Vam utilitzar un motlle de plumcake i ens van sortir uns 12 trossets com el que veus a la fotografia.

Abans de començar cal tenir en compte:

  • Utilitza guants de protecció i si en tens fins i tot ulleres i mascareta
  • Fes-ho en un lloc ventilat, a poder ser a l’aire lliure
  • Segueix els passos al peu de la lletra, a veure si la liarem!

A part del motlle, un bol gran, la batedora, una cullera gran per remenar al principi i guants es necessiten els següents ingredients.

Ingredients

Primer es posa l’aigua dins d’un bol i a poc a poc s’hi va afegint la sosa càustica (es troba a qualsevol drogueria) mentrestant es va removent amb la cullera o espàtula (no ho facis al revés que farà una reacció química i pot ser perillós!). Quan la sosa s’hagi dissolt es va integrant a la barreja a poc a poc l’oli d’oliva, sense deixar de remenar.

Arribats a aquest pas et pots passar així fins a 3 o 4 hores remenant fins que el sabó agafi la textura adequada, o bé, després de remenar a mà durant una mitja horeta, agafa la batedora i es formarà una espècie d’all i oli. Quan arribis a tenir aquesta textura és moment de posar la barreja al motlle de plumcake i deixar reposar durant unes 48 hores.

sabó

Nosaltres vam aprofitar i abans de posar la barreja al motlle hi vam col·locar trossets de fulles d’olivera del jardí, també podeu posar-hi essències o colorants en aquest moment. Després quan ja teniem la barreja al motlle vam posar-hi fulles senceres d’olivera per marcar cada porció.

sabó2

Passades 48 hores és moment de desmotllar i tallar les porcions. Un pic tallades es deixen assecar en un lloc fresc i sec… la teoria diu que durant uns 3 mesos, en el nostre cas crec que no hi he arribat pequè vam voler regalar-los per Nadal!

1

2

3

Per regalar-los hi he posat un trosset de punta, un de corda i una targeteta de la Senyoreta Pots que em va fer la Carmen de MiLowCostBlog.

5

4

Us animeu a provar-ho?

firma

Anuncis

14 thoughts on “DIY: com fer sabó d’oli d’oliva

  1. Es clar q m’animo! Aquest any he decidit portar a terme els meus propòsits de l’any 2012, ja he fet el coixí de llavors i espero q la sosa que vaig comprar encara no hagi caducat. On has aconseguit la recepta? Vas fer servir oli nou o de cuina reciclat? Q passa si no ho deixes assecar tres mesos? Com aconsegueixes fer cosetes tan bonicas? Quan vas começar a fer tot el q has ensenyat, al febrer passat? Per cert, no se si t’ho vaig dir o no ….els llumins….bé, em deixaren sense paraules…

    • Està bé això dels propòstis del 2012! Crec que si jo els revisés no n’hauria complert masses! La recepta és una barreja entre la que em va donar una amiga i el que vaig anar llegint per internet, però no és exactament com cap de les que vaig trobar, bàsicament per les mides i perquè no hihe afegit ni colorants ni aromes ni res d’això. Jo la veritat és que no els he deixat assecar exactament 3 mesos, i no passa res, però diria que sinó no estan tan dursa part que no sé jo si deu ser massa bo per la pell. Jejeje aquest any m’he inspirat i he fet cosetes… és que si no fas aquest tipus de coses pot ser horrible el Nadal!
      Gràcies pels teus comentaris, m’encanta llegir-te!

M'encanta llegir els teus comentaris!

