Organitzem el menú?

La setmana passada vam veure una mica d’inspiració sobre els family command i els menu planner… hi ha moltes opcions i maneres de fer-ho, però el cert és que cada família ha de trobar la manera d’organitzar-se els àpats sense que això suposi un mal de cap.

En un principi la idea era simplement ensenyar-vos unes fotos del meu menu planner, però com que m’heu anat preguntant qüestions més pràctiques, us poso un resumet de com m’ho faig a veure si us serveix per poder crear el vostre propi mètode. Espero que no se us faci pesat!

mercat2

Comprar el menjar de la setmana i pensar què menjaràs cada dia no sempre és l’escena de glamour que ens imaginem: un mercat francès ple de flors, tu anant ben mona amb una bicicleta vintage i posant les bosses de paper reciclat a la cistella…

Deixa de somiar i toca de peus a terra, en realitat anem de cul i no tenim mai temps per pensar què menjarem, i així estem, que acabem menjant pà amb tomàquet amb emobotit dia sí i dia també. Però ens agradi o no, el temps és bàsic, i dedicar 15 minuts a la setmana per pensar  ens evitarà futurs mals de cap. 

mercat3

Quan arriba el dijous m’assento i penso en el menú de la setmana, me l’apunto en un full i a partir d’aquí ja puc fer la llista de la compra. Per fer els menús segueixo unes premises bàsiques:

– A cada àpat hi ha d’haver un plat de verdura i un altre de proteïna

– Sempre que puc faig que el peix caigui a l’hora de sopar

– Mínim un dia a la setmana mengem llegum

– A casa no mengem massa hidrats de carboni entre setmana, tipus pasta, perquè els deixo pel cap de setmana, i perquè prefereixo menjar pa que no macarrons… són manies que vaig agafar fa uns anys quan vaig fer dieta i se m’ha quedat gravat

– A tot això hi cal afegir l’esmorzar a casa que acostuma a ser una torrada amb gall d’indi i un got de llet, una fruita a mig matí per no arribar afamada al dinar, i si puc un iogurt per berenar… però això  sovint és mission imposible.

llista

Us explico què faig:

– Anem a comprar al súper 1 vegada al mes; tots dos i habitualment acabem amb dos carros o un carro i una cistella… més que res que la llet, els papers de wc i de cuina i aquestes coses ocupen força

– Divendres sí, divendres no, vaig a comprar el peix i la carn. M’agarada anar a la botiga i mirar les pijadetes noves que tenen, però el temps vola, i llavors la gràcia del mètode és que a primera hora del matí envio un mail a la carnisseria i un altre a la peixeteria amb el que vull comprar,  i els hi dic que ho passaré a buscar a la tarda. Així quan passo a buscar el que he encarregat només em queda afegir-hi la pijadeta que vull, per exemple, si tenen una hamburguesa guai que coneixia, o un pintxo especial… vés a saber!

– Ah! al mateix temps que envio el mail al peix i a la carn, li envio un mail al Sr. Pots amb la llista de la fruita, i ell va a buscar el que cal… i sempre em sorprèn amb alguna altra cosa que no hi ha a la llista 🙂 … ell pobre sí que hi va cada setmana, crec que això és el que ens falta optimitzar!

mercat4

I finalment quan ja tinc la compra col·locada a les estanteries i a la nevera… només queda passar-ho al menú planner.

El primer que vaig fer era massa rebuscat. Tenia tot de targetes amb el nom dels plats més habituals, i segons si eren carn, peix, llegum o verdura estaven escrits en un paper de color diferent. Cada divendres havia d’invertir massa estona en treure les targetes i col·locar-les al dia corresponent… un lio vaja! Però us deixo una foto perquè us en feu a la idea (és de molt mala qualitat, ho sento! vaig fer la foto abans de desmontar-lo el dia de la mudança)

menu copia

 

El d’ara és molt més senzill i pràctic. Dos marcs de fotos de l’Ikea, tunejats amb uns tovallons de colors i washi tapes.

1

És el primer que veig quan entro a la cuina, potser no és massa maco ni massa elaborat, però amb un moment hi escric el que menjarem amb un rotulador veleda, i la següent setmana només l’he d’esborrar amb un paper i escriure el següent menú.

El fet de tenir-ho planificat prèviament fa que no hagi de pensar en el moment, i que només hagi de mirar el planning per saber què toca descongelar. Òbviament tot és orientatiu perquè surten imprevistos… i perquè per exemple fa anys que intento que els diumenges per sopar mengem pinya i mai ho aconsegueixo jejeje

Com ho feu vosaltres? Vull conèixer el vostre mètode!

Compreu al súper on-line? quina és la vostra experiència? Nosaltres ho hem provat un parell de vegades però no ens acaba de convèncer, m’ajudeu?

firma

16 thoughts on “Organitzem el menú?

  1. Como me gusta tu organización, yo la quiero para mi casa pero ya! y con ese menú hasta me apetecería comer lentejas (que no son santo de mi devoción)
    Y que fotos! yo no compro en tiendas tan cuquis como las tuyas argrrrr

    Besotes mi pots y gracias por hacerme sentir especial a tu lado.

    Muacs

  2. Molt bona organització!! nosaltres normalment (dic normalment perque hi ha setmanes que no ho fem…) fem la planificació del menú de la setmana i el cap de setmana anem a comprar tot el que ens fa falta per fer-ho. Així no tenim tentació de sopar el pà amb tomàquet i embotit… Qué bó que està!!! 😀

  3. oohhh quina bona organització!!! nosaltres anem molt més sobre la marxa… a l’hora de dinar ho fem fora cada día i per sopars intento un parell de dies peix, un altre parell planxa i lo altre depenent del que tingui… es super xulu l’organitzador d’ara també

  4. Correu electronic a la carnisseria?? Que dius!! TInc que preguntar alla on jo compro…. jo faig llista de menus dilluns, perque cada dimarts recullo la meva compra de verdura i fruita ecologica. Penso que es una cosa que val la pena fes setmanalment, el comprar els vegetas… la carn i peix, els compro un cop al mes i congelo i la llegum, la preparo un cop cada 2 setmanes per tenirla a punt i que no faci mandra!!

  5. Jo com la Anna, mails a la carnissera i al peixater? jejejeje A veure si poso en pràctica els teus consells, sóc dolentíssima per organitzar el menú setmanal (organitzar en general no és el meu fort). Per sort, només sopem a casa entre setmana. Però desde que em vaig proposar fer una mica de vida sana, he intentat desterrar el sopar el pa amb tomàquet jejeje, tot i que algun dissabte cau 🙂 I la fruita cada dos per tres en compro, la devoro 🙂 Petons!

  6. nosaltres fem la compra plegats normalment, comprem una mica de tot el cap de setmana i el que ens fa falta en el dia a dia. Compra online? el nostre súper no en fa, és el que té buscar barato. El peix al mercat.
    Per cert, coneixes Google Keep? és perfecte per fer la llista de la compra conjunta. Pots crear una llista de la comprar que queda guardada, quan et fa falta un producte el desmarques de la llista i quan el compres, el tatxes. A més ho pots compartir amb el senyor Pots i t’estalvies un mail diari.
    Per cert, si fas els menús dijous comparteix que segur que copio més d’una llista de la compra! jeje
    bona setmana!

    (per cert no m’oblido del troc, tinc una proposta per fer-te, a veure quan tinc temps de fer-te-la arribar)

  7. Organització! El meu propòsit de cada any i de cada trasllat, i encara estic per acabar una setmana obeint el planing… Potser m’hauré de fer un de ben bonic com el teu…segur q això m’anima!

  8. jo compro la carn i el peix un cop al mes i congelo tot… i un cop a la setmana anem al zupet que diu la A!!. He probat de planificar… però encara no me’n surto de un parell de dies,,, a casa per sopar sempre es sopa.. una sopa currada.. minestrone, etc… el meu ideal es fer una dia a la setmana menjar japonés per no perdre la pràctica.. però haig de perfeccionar el sistema… m’agrada al teu!!. Jo quan vivia a la urbe… compraba on line… malgrat sempre calia repasar la compra.. i sempre hi havia alguna petita reclamació a fer, a mi es sortia a compte per no carregar ni perdre el temps… ara bé, la carn, i peix,.. mai on line.

  9. Ostres, aquest és d’aquells posts que més que dir “que guay” o “t’ha quedat molt bé!!” o.. no sé, la frase és: “moltes gràcies!!!!” m’ha estat molt útil i… intentaré que el “meu senyor pots” (o altrament dit “Senyor manetes”) m’ajudi a organitzar-me una mica millor en això, perquè ho necessitem!!!!

    Per cert, molt xula la teva foto de perfil!!!!

  10. Nuria guapa que be que ho tens…jo menjo molta verdura..clar..sent vegetariana… pero es cert q a vegades amb tant poc temps menjem algo rapid…aixi q aquesta organitzacio es fantastica….

    Molts petons

    Tati

  11. Uaaaalaaa!!! Nosaltres organitzem menú setmanal, en un paper tipus horari que penjo a la nevera. Un cop al mes al ZUPET (Com la A de Filsanddraps la meva A també ho diu… jijii coses de l’edat). La fruita un cop per setmana em pujen a casa la cistella de fruita/verdura ecologica i cada quinze dies aprox anem al mercat a pel peix i la carn (si jo pugues fer lo del mail, creu-me que ho faria), tot i que setmanalment segur que vaig alguna vegada a la botiga del poble a per algun embotit (soc molt maniática amb el pernil dolç… en compro poc i sovint), o algo que fa falta..

M'encanta llegir els teus comentaris!

