Dia de la dona treballadora?

Fa uns dies una noia es va posar en contacte amb mi per si podia fer servir una fotografia del blog per un cartell del dia de la dona treballadora. Em va explicar perquè era i li vaig donar permís, doncs em va semblar tot un detall que em preguntés ja que el més habitual hauria estat que l’agafés sense més… i segur que tampoc me n’hauria enterat. El cas és que em va fer il·lusió veure que li havia agradat la meva fotografia i que a més encara hi ha gent honesta i honrada.

dia-del-mujer

Però a part d’aquesta anècdota, com sempre que sento el nom de “dia de la dona treballadora” em van entrar tots els mals i vaig posar-me a renegar per dintre… per què coi hi ha d’haver un dia de la dona treballadora? 

Riiing Riiing sona el despertador, el paro de reüll i em llevo procurant no fer soroll. Encara amb els ulls mig tancats em dutxo  i em vesteixo, intento mirar-me al mirall procurant no fer massa cas als cabells indomables, les celles, el bigoti, els grans, les bosses als ulls, la papada que comença a entreveure’s i les arrugues que sembla que volen dir hola però encara no s’atreveixen a sortir amb tota la seva esplendor…encara. 

Esmorzo i quan torno a mirar el rellotge ja vaig tard! Corro, volo, dono mil voltes per aparcar fins que trobo un forat on deixar el cotxe i fitxar amb l’uniforme mal posat. M’assento a la cadira i poso en marxa la “velocidad crucero”:  8 hores escoltant, 8 hores escrivint, 8 hores calculant… 8 hores somiant amb què faria si no hagués d’estar tancada aquestes 8 hores. Però a la vegada 8 hores donant gràcies perquè aviat arribarà final de mes …un peix que es mossega la cua.

Quan surto sóc gris. Els núvols de colors amb els què somio, la multitud de projectes amb els que cavil·lo … se’ls ha endut la rutina, i la meva veueta interna amb ganes de jugar i innovar s’ha convertit en la veu de la raó, de la seguretat i el benestar.

Per sort arribo a casa, però el temps passa tan ràpid que sense adonar-me’n torno a estar estirada al llit i amb els ulls tancats… Riiing Riiing sona el despertador… el paro, em giro i t’abraço ben fort sabent que tot ha estat un somni i en realitat gaudeixo de cada segon de la meva vida.

M’encanta sentir que tinc una professió, que sé fer alguna cosa que poca gent sap fer, que aporto quelcom a la societat, que sóc independent econòmicament, que es valora la meva opinió etc etc… però és dur veure que de sobte se’t trenquen els esquemes i tot el què t’havien inculcat des de petita i tu t’havies empassat amb normalitat ara s’esmicola entre els teus dits.

Quan la dona va començar a treballar fora de casa sobretot arrel de la primera guerra mundial ens ho van vendre com un avenç del feminisme, quan en realitat no ha estat res més que una trampa mortal del capitalisme.

firma

6 thoughts on “Dia de la dona treballadora?

  1. Totalment d’acord!

    Està clar que havent-hi un “Dia del treballador” per a què necessitem un dia “De la dona treballadora”? No seria més coherent que el “Dia del treballador” fos el “Dia del treballador i la treballadora”? Bé… què hi farem. Excuses per categoritzar dies i donar temes a la societat, que en el fons reflecteixen que potser no, potser no és tant normal allò que ens han vengut com a normal.

    Felicitats pel “triumfassu” de la foto!!!!

  2. Crec que la única utilitat que té un dia com el d’avui és per fer visible a tothom totes les coses que queden pendents en matèria d’igualtat, i que, d’una altra manera, només les veus si les vols veure. Al menys per un dia es parla del tema…

  3. Sempre m’han semblat engrunes… No fem lleis per arribar a la igualtat però mira maca…et dediquem un dia…com si fossim un os panda en perill d’extinció… I avuí tots els politics s’ompliran la boca amb la paraula igualtat i fins i tot algun #*j%@€+dk arribarà a dir q ell és molt feminista i q AJUDA a la seva dona a casa…
    Es q començo i m’encenc…
    Feliç dia per a totes

  4. Ah Pots me encanta la foto… me has sorprendido esta vez con un post con un par, di que si! Ole mi pots. Si queremos igualdad, así no llegamos a ningún sitio. Yo ya me siento igual que al hombre, así que me quiten lo bailao.

    Muacs

M'encanta llegir els teus comentaris!

