Panets de llimona i gingebre

Ja sabeu que últimament m’he aficionat a fer pa, i vaig provant receptes gairebé cada setmana. He fet panets de cervesa negra, focaccies, panets al curry, pa de motlle… i molt més! però un dels que més m’ha sobtat per diferent va ser el de llimona i gingebre del Daniel Jordà del llibre Panes Creativos.

1 copia

Tots els pans d’aquest llibre són genials, petites obres d’art que prenen forma a poc a poc! Us deixo la recepta per si us animeu a fer-los, segur que no us deixaran indiferents!

INGREDIENTS

  • 500g de farina de força
  • 60g de sucre
  • 10g de sal
  • 30g de llevat fresc
  • 150g de let
  • 100g de mantega
  • La pell de dues llimones
  • 120g de gingebre laminat i confitat amb sucre

2 copia

PASSOS A SEGUIR

  1. Amassar tots els ingredients excepte la mantega que l’afegirem quan la massa ja estigui ben amassada.
  2. Afegir la llimona i el gingebre (tallat a trossets petitons). Deixar reposar 30 minuts.
  3. Dividir la massa en peces d’uns 50g i donar-los forma de panet.
  4. Deixar que resposin fins que doblin la mida.
  5. Precalentar el forn a 220º  i quan estigui alent coure els panets durant uns 8 o 10 minuts.

3 copia

4

És un pa diferent, ideal per servir amb peix. A mi m’agrada amb salmó fumat i tonyina, però de fet està bo de qualsevol manera.

No us espereu un pa típic, té un gust molt especial que si us agrada provar coses noves segur que no us defraudarà! Us hi animeu?

5

firma

7 thoughts on “Panets de llimona i gingebre

  1. Amb pà fet a casa potser en menjaria, però les meves habilitats amb el forn són mes q discutibles… Per ara m’hauré de conformar amb imaginar-me la bona olor q deu fer casa teva.

M'encanta llegir els teus comentaris!

